Slow | Pop | Rock | Türkü | Folk | Rap | R&B | Club | Dance | House | Electronic | Techno | 50s | 60s | 70s | 80s | 90s | 2000s | 2010s | 2020s | 2021 | 2022 | 2023 | 2024 |

Atatürk'ün Sevdiği Türküler ve Şarkılar

Atatürk'ün Sevdigi Türküler ve Şarkılar
Cumhuriyetimizin kurucusu Ulu Önder Mustafa Kemal Atatürk; vatanına, milletine aşık olduğu gibi milletinin türkülerine de aşıktı. İşte Atamız'ın sevdiği türküler / şarkılar...



Aman Doktor:
Aman doktor canım kuzum doktor
Derdime bir çare
Çaresiz dertlere düştüm
Doktor bana bir çare
Mendilimin yeşili aman aman
Ben kaybettim eşimi
Al bu mendil sende sende dursun
Sil gözünün yaşını
Aman doktor canım kuzum doktor
Derdime bir çare
Çaresiz dertlere düştüm
Doktor bana bir çare

Atladım Bahçene İndim:
Atladım bahçene girdim gülleri fincan gibi
Gerdanında üç beni var her biri mercan gibi
Sarılalım sarmaşalım ikimiz bir can gibi
Gel seninle kavledelim ya onu sev ya beni
Bir tenhada buluşalım ya onun ol ya benim

Alişimin Kaşları Kare:
Alişimin kaşları kare
Sen açtın sineme yare
Bulamadım derdime çare
Görmedim hiç ah civan Alişimi Tuna boyunda
Evleri var hane hane
Benleri var tane tane
Saramadım kane kane
Görmedim hiç ah civan Alişimi Tuna boyunda
Evleri var yol başında
Benleri var sol kaşında
Saramadım genç yaşında
Görmedim hiç ah civan Alişimi Tuna boyunda

Bülbülüm Altın Kafeste:
Bülbülüm altın kafeste
Öter aheste aheste
Ötme bülbül yarim hasta
Ah neyleyim şu gönlüme
Hasret kaldım sevdiğime
Ben sana dayanamam
Yarim ben sana aldanamam
Ben sana dayanamam
Yarim ben sana katlanamam
Bülbülleri har ağlatır
Aşıkları yar ağlatır
Ben feleğe neylemişim
Beni her bahar ağlatır
Ben sana dayanamam
Yarim ben sana aldanamam
Ben sana dayanamam
Yarim ben sana katlanamam

Cana Rakibi Handan Edersin:
Cana rakibi Handan edersin
Ben bi nevayı giryan edersin
Biganelerle ünsiyyet etme
Bana cihanı zindan edersin

Çanakkale İçinde:
Çanakkale içinde aynalı çarşı
Ana ben gidiyorum düşmana karşı
Offf gençliğim eyvah
Çanakkale içinde bir uzun selvi
Kimimiz nişanlı kimimiz evli
Offf gençliğim eyvah
Çanakkale üstünü bir duman bürüdü
On üçüncü fırka harbe yürüdü
Offf gençliğim eyvah
Çanakkale içinde bir dolu testi
Analar babalar mektubu kesti
Offf gençliğim eyvah

Çökertme:
Çökertmeden çıktım da Halilim
Aman başım selamet
Bitez de yalısına varmadan Halilim
Aman koptu kıyamet
Arkadaşım İbrahim çavuş
Allah'ına emanet
Burası da aspat değil Halilim
Aman bitez yalısı
Ciğerime ateş saldı
Aman kurşun yarası
Gidelim gidelim Halilim
Çökertmeye varalım
Kolcular gelirse Halilim
Nerelere kaçalım
Teslim olmayalım Halilim
Aman kurşun saçalım
Burası da aspat değil Halilim
Aman bitez yalısı
Ciğerime ateş saldı
Dostlar kurşun yarası
Güvertede gezer iken
Aman kunduram kaydı
Çakır da gözlü Gülsümümü
Çerkez kaymakam aldı
Kaymakam baskısı canım
Aman aldı yürüdü
Burası da aspat değil Halilim
Aman bitez yalısı
Ciğerime ateş saldı
Dostlar kurşun yarası

Dayler Dayler Viran Dayler:
Dayler dayler viran dayler
Yüzüm güler, kalbim ağlar
Yüreğimden kanlar damlar
Edirne köprüsü taştan
Sen çıkardın beni baştan
Bir olaydı bir olaydı
Ne olur benim olaydı

Esiri Zülfünün Ey Yüzü Mahım :
Esiri zülfünün ey yüzü mahım
Gece doğmuş benim bahtı siyahım
Güzel gün görmeye var iştibahım

Gemi Kalkar Sulara Akar:
Gemi kalkar sulara akar
Kara kaşlı bana bakar
Giymiş mor fesini de Süleyman
Bakışı canlar yakar
Kara kara kazanlar
Kara yazı yazanlar
Cennet yüzü görmesin Süleyman
Aramızı bozanlar
Yeşil sandık kilidi
Üstüne toz bürüdü
Geçme kapı önünden Süleyman
Civanım ömrüm çürüdü

Gitti de Gelmeyiverdi:
Gitti de gelmeyiverdi
Gözlerim yollarda kaldı
Ne bileyim nerde kaldı
Ne zaman gelir ne zaman gelir
Gel a nazlım da lahur şallım
Sağı solu dolaşalım
Ne zaman ne zaman gelir
Saati beldeye değer
Gecesi hazneye değer
Gönlümüz yosmayı dever
Ne zaman ne zaman gelir
Gel a nazlım da lahur şallım
Sağı solu dolaşalım
Ne zaman ne zaman gelir

Hab-Gah-ı Yare Girdim Arz İçin Ahvalimi:
Hab-gah-ı yare girdim arz için ahvalimi
Bir perişan halini gördüm unuttum halimi
Sakiten icra ederken dide eşk-i alimi
Leblerinde sinesinde gizlenen amalimi
Leblerimle topladım tebrik edin ikbalimi

Havada Bulut Yok:
Havada bulut yok bu ne dumandır
Mahlede ölüm yok bu ne şivandır
Şu Yemen elleri ne de yamandır
Anom Yemen'dir gülü çimendir
Giden gelmiyor acep nedendir
Burası Muş'tur yolu yokuştur
Giden gelmiyor acep ne iştir
Kışlanın önünde redif sesi var
Bakın çantasında acep nesi var
Bir çift kundurayla bir de fesi var
Anom Yemen'dir gülü çimendir
Giden gelmiyor acep nedendir
Burası Muş'tur yolu yokuştur
Giden gelmiyor acep ne iştir
Kışlanın önünde çalınır sazlar
Ayağım yalınayak yüreğim sızlar
Yemene gidene ağlasın kızlar
Anom Yemen'dir gülü çimendir
Giden gelmiyor acep nedendir
Burası Muş'tur yolu yokuştur
Giden gelmiyor acep ne iştir

İzmir'in Kavakları:
İzmir'in kavakları şarkı sözleri
Dökülür yaprakları
Bize de derler çakıcı
Yar fidan boylum
Yıkarız konakları
Selvim senden uzun yok
Yaprağında üzüm yok
Gamalıda zeybek vuruldu
Yar fidan boylum
Çakıcıya sözüm yok

Kırmızı Gülün Âli Var:
Kırmızı gülün Âli var
Her gün ağlasam yeri var
Bugün benim efkarım var
Bu gönül arzu eder seni
Kırmızı gülü budarlar
Altına meclis kurarlar
Güzeli candan severler
Bu gönül arzu eder seni seni
Kırmızı gülün bürçeği
Önünde oynar köçeği
Neyleyim yarsız döşeği
Bu gönül arzu eder seni seni

Kimseye Etmem Şikayet:
Kimseye etmem şikayet
Ağlarım ben halime
Titrerim mücrim gibi
Baktıkça istikbalime
Perde-i zulmet çekilmiş
Korkarım ikbalime
Titrerim mücrim gibi
Baktıkça istikbalime

Köroğlu Solağı / Uca Dağların Başında:
Uca Dağların Başında
Karlı Dağların Başında
Tek Atlı Gezdiğin Var Mı (Le Le Can)
Tek Atlı Gezdiğin Var Mı
Her Taraftan Üç Beş Kelle
Terkiye Astığın Var Mı (Le Le Can)
Terkiye Astığın Var Mı
Kargının Ucunu Salla
Etme Düşmana Eyvallah (Le Le Can)
Etme Düşmana Eyvallah
Köroğlu Söyler Şanından
Kuş Uçurmaz Meydanından (Le Le Can)
Kuş Uçurmaz Meydanından

Köşküm Var Deryaya Karşı:
Köşküm var deryaya karşı
Durmaz akar gözüm yaşı
Sevadadır her işin başı
Var gönül var git seyreyle
Gel bana söyle
Elmayı nazik yararlar
Çini tabağa koyarlar
Güzeli candan severler
Var gönül var git seyreyle
Gel bana söyle

Manastırın Ortasında:
Manastırın ortasında var bir havuz aman havuz canım havuz
Dimetoka kızları hepsi de yavuz biz çalar oynarız
Manastırın ortasında var bir çeşme aman çeşme canım çeşme
Dimetoka kızları hepsi de seçme biz çalar oynarız
Manastırın ortasında var bir pınar aman pınar canım pınar
Dimetoka kızları hepsi de çınar biz çalar oynarız

Mani Oluyor Halimi Takrire Hicabım:
Mani oluyor halimi takrire hicabım
Üzme yetişir üzme fırakınla harabım
Mahvoldu sükunum beni terk eyledi habım
Üzme yetişir üzme fırakınla harabım

Nihansın Dideden Ey Mest-i Nazım:
Nihansın dideden ey mest-i nazım
Bana sensiz cihanda can ne lazım
Benim sensin felekte çaresazım
Bana sensiz cihanda can ne lazım
Sezadır matemim tutsa felekler
Bana insan değil ağlar melekler
Hevaya gitti hep bunca emekler
Bana sensiz cihanda can ne lazım

Olmaz İlaç Sine-i Sad Pareme:
Olmaz ilaç sine-i sad parame
Çare bulunmaz bilirim yareme
Baksa tabiban-ı cihan çareme
Çare bulunmaz bilirim yareme
Kastediyor tir-i müjen canıma
Gözleri en son girecek kanıma
Şerhedemem halimi cananıma
Çare bulunmaz bilirim yareme

Pencere Açıldı Bilal Oğlan:
Pencere açıldı Bilal Oğlan piştov patladı
Varın bakın kanlı da Bilal yine kimi hakladı
Allı yemeni Bilal Oğlan pullu yemeni
Bir bahçeden bir bahçeye salla yemeni
Ben sana varmam Bilal Oğlan ben sana varmam
Yedi yıl karşımda dursan yine sana yalvarmam
Allı yemeni Bilal Oğlan pullu yemeni
Bir bahçeden bir bahçeye salla yemeni

Sarı Zeybek:
Sarı Zeybek aman şu dağlara yaslanır aman
Yağmur yağar silahları efem ıslanır
Bir gün olur aman deli gönül uslanır aman
Eyvah olsun telli de doru efem şanına
Eğil bir bak mor cepkenin efem kanına
Karşı dağı aman duman duman bürüdü aman
Üç yüz atlı beş yüz yaya efem yürüdü
Sarı Zeybek aman şu cihanda bir idi aman
Eyvah olsun telli de doru efem şanına
Eğil bir bak mor cepkenin efem kanına

Sen bezmimize geldiğin akşam neler olmaz:
Sen bezmimize geldiğin akşam neler olmaz
Aşkın beni sermest ediyorken keder olmaz
Ölsem de senin uğruna cânım heder olmaz
Sen saçlarını çözdüğün akşam seher olmaz...

Şahane Gözler Şahane:
Şahane gözler şahane
Hüsnüne yoktur bahane
Sülayman olsam cihane
Gönül eylenmez asla
Uçan kuşlar kebab olsa
Akan sular şarab olsa
Meyhaneler mesken olsa
Gönül eylenmez asla

Vardar Ovası:
Maya dağdan kalkan kazlar
Al topuklu beyaz kızlar
Yarimin yüreği sızlar
Eğlenemem aldanamam
Ben bu yerlerde duramam
Vardar ovası Vardar ovası
Kazanamadım sıla parası
Maya dağın yıldızıyım
Ben annemin bir kızıyım
Efendimin sağ gözüyüm
Eğlenemem aldanamam
Ben bu yerlerde duramam
Vardar ovası Vardar ovası
Kazanamadım sıla parası

Yanık Ömer:
Yanık Ömer her savaştan bir yara taşıyor
Yanık Ömer yiğit Ömer öğünmeden yaşıyor
Kurtuluş Savaşında yirmi sekiz yaşında
Mangasının başında taşıyor
Yanık Ömer yiğit Ömer siperleri aşıyor
Savaş biter Yanık Ömer köye döner
Köylü bütün bayram eder
Yanık Ömer kutlulanır
Nişanlısı mutlulanır
Yanık Ömer attan iner
Pembegüle bağlar kemer
Köylülere gider haber
Düğüne düğüne
Eline kına yakar başına teller takar
Belinde altın kemer,öyle alana çıkar
Pembegül allanır, pullanır
Yanık Ömer'in köyüne düğün alayı yollanır

Müzeyyen Senar Atatürk Şarkı Listesi:
1.Kimseye Etmem Şikâyet
2.Mani Oluyor - Söz & Müzik: Müzeyyen Senar
3.Havada Bulut Yok - Söz & Müzik: Müzeyyen Senar
4.Dayler Dayler - Söz & Müzik: Safiye Ayla
5.Cana Rakibi Handan Edersin - Söz & Müzik: Müzeyyen Senar
6.Alişimin Kaşları Kara Söz & Müzik : Safiye Ayla
7.İzmir'in Kavakları - Söz & Müzik:
8.Şahane Gözler - Söz & Müzik: Müzeyyen Senar
9.Sigaramın Dumanı - Söz: Müzeyyen Senar
10.Asker Yolu Beklerim -Söz: Müzeyyen Senar
11.Çile Bülbülüm Çile Söz: Safiye Ayla
12.Değirmene Un Yolladım - Söz & Müzik: Müzeyyen Senar
13.Şu Dalmadan Geçtin Mi - Müzeyyen Senar
14.Pencere Açıldı Bilal Oğlan - Söz: Safiye Ayla
15.Habugaha Girdim - Müzeyyen Senar
16.Yanık Ömer - Safiye Ayla
17.Fikri’min Ince Gülü - Müzeyyen Senar
18.A Benim Mor Çiçeğim - Müzeyyen Senar
19.Vardar Ovası - Müzeyyen Senar
20.Akşam oldu Yine Bastı Kareler - Müzeyyen Senar

Etiketler:
Atatürk'ün Sevdiği Şarkıları Sözleri , Mustafa Kemal Atatürk'ün Sevdiği Sarkılar , Gazi Mustafa Kemal Beğendiği Türküler , atatürk'ün sevdiği şarkılar sözü , atatürk'ün sevdiği şarkılar sözleri ,atatürk'ün sevdiği şarkılar dinle

Kültür Bakanlığı tarafından hazırlanan şarkıları indirmek için aşağıdaki link'ten ulaşabilirsiniz:
www.kultur.gov.tr

Müzikliste Yazarı ve Tam35 Grafikeri

Mayıs 22, 2009

Müzik Liste Bilgi:
Merhaba! Bloguma Hoş Geldiniz:
Bu Site'de Müzik İndirme ve Dinleme Hizmeti Yoktur!
Sitemiz Kâr Amacı Gütmeyen, Reklamsız Paylaşım Mekanı'dır. Müzik Dinleme ve Müzik İndirme İpuçları İçin Tıklayın
Bu Sitede Müzik İndirme Hizmeti Yoktur | Reklamsız Tek Müzik Sitesi
Müzik Listeleri © 2009 - Tüm Hakları Saklıdır